✿السلام عليكم✿
✿ just an expressive person who loves to write ✿
✿ sometimes , i write to encourage and give hope, to others ✿

Sunday, 9 March 2014

dear , listen to my hearts voice .



dah lama , asyik update ja , 
tapi x publish .
ntah la , mgkin sebab aku terlalu pikiaq hati org .
nanti terasa susah plak kan , kkdg kita tulis , ckp hal org lain .
tapi org y kita x maksud tu y terasa .
so , better aku draft utk simpanan aku ja .
status pon , bila aku tlalu ikut emosi , mmg hangit la pekataan y kuar .
tapi aku akn pdm blik secepat y boleh .

malam ni ibu tegur .
" asyik tulis blog ja , cuba sekali tulis buku tgk "
aku just senyum .

tapi malam ni aku asa mcm nk publish update aku kali ni .
aku bukan nk bersifat childish .
tapi sekadar nk menyuarakan apa y terbuku di hati n persoalan y ada .
aku nk berdrama dgn org y suka berdrama ??
allowed me ??
i dont care .
sy tetap dgn pendirian sy utk update mlm ni .
membentangkan apa y bermain dihati .




dear ladies !
cuba letak diri anda dlm situasi sy hanya utk update kali ni .

ya , awak suka pakwe / tunang / bakal suami / suami awak
berhubung dgn someone y dh berlalu ?
saya ?
SAYA TAK SUKA !
tapi x tahu la klau awk x kisah n suka n blh terima kan .
ya , awak bukan sy .
tapi , sy as gegirl sama mcm awak .
sy rasa mustahil la n susah sgt la nk cri y x kisah kan .
klau ada sebab muhasabah saya blh terima .
tapi klau nk mengimbau bnda y busuk berkubur .
bual dgn ayt mencari phatian .
minx dipujuk .
msg tnya kabar y sgt kerap .
nk dikenalkan pd sy , spa awak tu dulu .
apa motif awk ??
benda dh berkubur , bersemadi la dgn tenang .
kenapa cuba nk korek balik ??
sy perempuan , awak perempuan .

saya pon ada hubungn y terkubur la .
sy pon ada kasih y x kesampaian .
sy ada kawan laki y baik dgn sy .
tapi sy x pnh terfikir nk bhubung dgn depa .
ada hal sepenting mn n semuhasabah mn pon .
sy cuba sebaik mungkin limit ayt n pcakapan sy .
dan kalau blh elak , sy elak 
sebab sy tahu ,
depa ada teman idup y juga sekaum dgn sy .
sy fikir perasaan depa .
sebab sy pn akn rasa apa y depa rasa klau sy kat tempat depa .
tapi bnda ni sgt ssh la nk jadi .
sgt sgt jarang berlaku la .
sebab kita masih ada kwn perempuan y blh jd teman kongsi kan ?
kita ada kakak , kita ada mak , kita ada keluarga .
sebaik baik penasihat , adalah ibu kan ?

saya cemburu ?
saya dh kawal sebaik baik hati sy utk elak dri hati sy tercemar dgn semua ni .
tapi klau ayt dh melebih , bual dh melalut jauh .
boleh awk fikir mcm mn hati sy ?
mcm mn pulak hati awk , bila ditempat sy .

klau x faham lagi la kan .
bayangkan ni kes mak awak .
bekas awek ayh awak dlu dlu tu .
datang mengimbau kisah silam depa dulu .
depa kuar jmpa ka .
bual bnda konon sweet2 ka .
rasa , apa rasa mak awak ?
awak sggp tgk mak awak sedih ?
saya x salah laki taw ,
sebab laki mmg ada nafsu dgn prempuan ,
sy x faham bila kaum sy peragai mcm ni .

awak x rasa besalah ka ?
klau sebab awak 
hubungn org porak poranda
org bergaduh .
dan mgkin juga
blh robohkan masjid org .
tak terdetik ka kat hati awk bnda ni ?
tak terfikir ka awak .
klau bnda y sy sebut ni jd .
x rasa bdosa ka diri awak tu ??
atau 
ada terdetik dlm hati seseorg
utk jdikan bnda y sy sebut diatas ??
sy cuba sebaik mungkin utk bersangka baik .
jd tolong la berbuat baik utk sy juga .

saya tahu , awak pon melenting kan klau kena cmni .
sb sy perempuan 
awk perempuan .
x pyh nk tipu sy .
so , mcm mn dgn sy ?
adakah sy berbahagia ?
ya , sy bukan awak .
awak bukan sy .
tapi ,
awk perempuan , sy perempuan .
sy rasa x susah klau nk faham kan .
x tahu la klau ada y bt bt x faham .

saya , dh habis limit menahan apa y ada dlm aty sy .
dh sebaik mungkin sy susun ayt utk awk .
saya harap ada y faham apa sy bentang pjg lebar mlm ni .

maaf klau rasa sy childish dan terbawa konon rasa cemburu dgn update bnda ni ,
 dan klau ayt sy kasar wlpn sehabis limit sy jga batasnya .
sy cuma nk suara kan isi hati sy .
dan cukup la drama krngn sy utk pendrama pendrama bt mlm ni .
terima kasih .




sejujurnya ,
NDE


No comments:

Post a Comment