✿السلام عليكم✿
✿ just an expressive person who loves to write ✿
✿ sometimes , i write to encourage and give hope, to others ✿

Wednesday, 20 March 2013

mulianya sifat pemaaf .





"tidaklah sedekah itu mengurangi harta , dan tidaklah Allah menambah bagi seorang hambaNYa dengan sifat memaafkan kecuali kemuliaan , serta tidaklah seorang hamba merendahkan diri kerana ALLAH melainkan ALLAH meninggikan darjatnya."
(hadis riwayat Muslim)


"orang yang paling sabar diantara kamu ialah orng yang memaafkan kesalahan orang lain padahal dia berkuasa untuk membalasnya."
(hadis riwayat Ibnu Abiduyya dan Baihaqi)





Thursday, 14 March 2013

UiTM Pulau Pinang

assalammualaikum .
pin !! pin !!
kami balik dh oi .
balik dgn buku cinta baru n hati yg penuh bunga sakura yg mekar .
haha . nahai . ayt x boleh pakai oi .
dan x se jiwang my hubby . haha .
he more romantik n manja than me , ok .

sebulan ni .
aku p kerja kat penang .
keja kedai tomyam kat glugoq .
nak habaq hang , penat gila gila la .
dgn hiidup xdak life nya .
kami xtaw cmna depa tu idup .
aish , seyes ckp .
idup kedai tomyam ni x bole nk maju .
sebab idup dgn keja n tidoq ja .
keja 12jam , tidoq pon 12jam jugak la .
haha . tahap gaban penat .dulu keja piza x penat cmni .
konon bole gemuk keja kedai tomyam .
tapi hampeh. makin kuruih ja .

then dpt second gaji .kami pon benti keja . haha .
dlm masa 3 hari ja , habeh gaji .
gaji tu gn p honeymoon ngn hubby kami .
dlm masa tu pulihkan balik relay kami yg terganggu n ada problem sikit seminggu sebelum tu .
aish , besa la .
spa xdak masalh kan .
suma da masalah .
tok wan n tok ampa yg dh puluh tahun kawen pon bole cerai sebab masalah .
tambah la kita , yg baru setahun jagung ni , rite ??

wlpn 3 hari tu sat ja utk kami .
tapi kami epi sgt sgt .
sebab dia betui betui usaha nk menang hati kami balik .
ekceli kami tiyak dlm hati atas suma bnda yg dia wat kat kami .
wlpn dia letih n kami tgk muka dia pon kami taw .
dia x larat sgt sgt .
tapi dia x hampakan kami lgsg .
dia usaha sembunyi letih dia .
dia epi ja , sggp p cari kedai kedai bnda yg kami nk makan .
wlpn jauh .
duit gaji habeh bukan sebab baziaq .
tp sebab makan .
xtaw la bila dia boleh nk kuruih .
sebab kami ni keja ajk dia mkn ja .
kami bkn mkn sgt . makan skit . pastu dia yg perabih suma .
haha . sebab tu dia bam bam .
tapi bam bam pon . encem sgt sgt .
syg cimet acam ketat ketat .
haha .

benda yg paling wat kami tiyak n terharu .
dia usaha bawa kami masuk dlm kampus dia .
gila la . mmg asa best sgt sgt n mcm nk sujud depan pagaq uitmpp tu .
kami mmg tingin n nk sgt sgt masuk dlm tu .
x sangka , dpt jugak kami masuk .
atas usaha hubby kami yg mithali ni tunai impian kami . 
ayaq mata teruih menitik wlpn baru setapak kaki jejak atas jln kampus tu .
tp tiyak dlm aty ja la . malu kat org t . haha .
asa cerah ja jln n asa bangga sgt sgt .
bole bernafas dlm tu .
mula2 nk masuk asa takut sgtsgt .
takot kantoi ngn polis . 
sbb kami masuk situ pkai kad matrik hubby kmi ja .
klau polis tu pasan , habeh la kami .
bukan kami ja , sekali hubby kami pon kena la .
tp bila dh lepas masuk , asa mcm x maw keluaq ja .
nk dok dlm tu dgn org org pandai . huhu .

bila kami cakap n psoal hal diri kami xleh dok dlm tu kat hubby kami .
ni dia bg kat kami .
n buat kami tiyak sekali lagi .

tq, msmy .  :')






amacam ?? sempoi kan ??
that mine , not yours .
that all for this entry , adioss !!






 this is me .
at UiTMPP .
thanx to my beloved hubby .
MSMY .




sekian saja utk entry yg karut dr sy .
CIK MILO AIH .
haha .

:P