✿السلام عليكم✿
✿ just an expressive person who loves to write ✿
✿ sometimes , i write to encourage and give hope, to others ✿

Friday, 20 September 2013

final mood .





















rasa mcm baru ja daftar ambik dip semalam .
tp aku dh langsai kan 1 final paper semalam .
bapak susaaah .
baru bc doa n usya usya kertas soalan .
pala aku dh bagai diserang maigrain ,
isi isi makanan dan ayaq dlm badan aku 
mcm menolak nolak nk keluaq dr kerengkong aku .
benda bendayg paling buat aku rasa makin lemah
aku x bawak masuk pensil n eraser dlm dewan .
i just bring two pencils n ruler .
Oh Ya Rab !
apa aku nk buat ni .
20 soalan habaq kat hang .
xkan aku k tinggai carry mark aku pon cukup cukup lulus ja .
aku terus zikir n doa dlm hati .
cuba tenangkan diri aku sendiri .
aku x mampu nk pikiaq apa apa dah .
dgn lecturer dok jalan ke depan ke belakang , p depan blik .
aku wat berani , pgil member aku kat meja depan .
minx pinjam pensil dia .
nasib la dia dgr n bg aku pinjam
cepat cepat aku tenyeh tenyeh paper sheet tu bg siap .
ni la malam yg paling nk membunuh aku .
x expect lgsg nk kena gn pensil .
sebelum ni semua pkai tulis dlm booklet ja .
xdak nk kena tenyeh tenyeh ni .
apapon ,
alhamdulillah .
aku dpt jwp habeh .
bapa dpt , tu cita blkg .
yg penting jawap semua . xdak tinggai tinggai .

untuk final ni jugak .
aku nk idop aman damai sentosa sejahtera bahagia tenang .
aku malas nk pikiaq apa apa masalah .
bg aku ,
annoying people and problem just like debu .
bila hebus o lap , hilang la .
btw i want to ,
ask for forgiveness for my mistakes and halal to all that know me .
pray for my success .
hope your best wishes with me .

Monday, 2 September 2013

sangat bernilai . . .






assalammualaikum
hyep mr' and mrs' bloggie
what up today ??
hope u have a nice day

entri kali ni , aku nk cita pasal satu buku 
buku ni aku baru beli kemarin dulu 
sebab ada org suggest dekat aku
its him . . .( MSMY )

aku asa x rugi la beli buku ni
penuh motivasi yg ajaq diri aku
untuk jdi better muslimah
insyALLAH .

buku ni ajaq utk aku jd semangat
untuk hidup
tak payah rasa sedih, resah, marah, dengki ( tak penah lagi setakat ni dengki kat org ) and benci ( ada sikit sikit , x byk la , xmaw rosak aty sendiri )
buku ni bg jalan selesai mslh yg jadi kat diri manusia zaman skg dengan rujukkan kepada wahyu , risalah yg sesuai dengan fitrah manusia la ni .
selain tu , buku ni pon dia ambik kisah kisah hidup manusia la ni yg boleh jadi contoh kat diri .

sebagai contoh yg menarik aku nk kongsi ,
penulis cakap ,
engat benda yg lepas n benda yg buat hati sendiri sedih n sakit , benda paling boddo n gila
kenapa ??
bagi orang yg waras , benda masa lalu tu , dia takkan peduli dah n xkan persoal benda tu.
dia akan buang jauh jauh ,
sebab benda yg lepas , takkan balik n boleh ubah dah
mcm firman ALLAH :

" terimalah apa yang Aku kurniakan kepadamu dan jadikanlah dirimu dari orang-orang yang bersyukur."
(surah Al-A'raf:144)

jadi , ucapkanlah :
" wahai masa lalu diri aku , tenggelamlah seperti matahari ,
aku takkan teriak bila hang p , 
bahkan aku takkan bazir masa aku untuk termenung engat hang,
hang p la , jangan balik dekat aku ."
sorri , aku guna pure kedah . : )
paham niri la nuh .

soo , amacam , tertarik tak ??
nk taw lebih lebih ,
beli la niri nuh , x mahai pon rm30 ja .
klau nk aku cerita ,
pulus kena byaq lebih lagi la .
haha .
amacam deal tak ??
haha .
rajinkanlah diri baca benda benda ilmu .
banyak manfaat kat diri .
ilmu tu pon mungkin boleh tolong kita kat akhirat nanti .
dari dok baca gosip n benda tak tahuan lain nuh .
nasihat utk diri sendiri n anda lain yg sudi .
peace not war !!

buku ni ajak pembaca dia untuk :

'gembira , bahagia, optimis dan damai dalam hidup sendiri'
'jalanilah hidupmu apa adanya dengan rela dan senang hati'

baby boy pon baca ,
kome xnak baca ??
La Tahzan
by :
DR. 'Aidh bin Abdullah Al-Qarni