✿السلام عليكم✿
✿ just an expressive person who loves to write ✿
✿ sometimes , i write to encourage and give hope, to others ✿

Monday 2 September 2013

sangat bernilai . . .






assalammualaikum
hyep mr' and mrs' bloggie
what up today ??
hope u have a nice day

entri kali ni , aku nk cita pasal satu buku 
buku ni aku baru beli kemarin dulu 
sebab ada org suggest dekat aku
its him . . .( MSMY )

aku asa x rugi la beli buku ni
penuh motivasi yg ajaq diri aku
untuk jdi better muslimah
insyALLAH .

buku ni ajaq utk aku jd semangat
untuk hidup
tak payah rasa sedih, resah, marah, dengki ( tak penah lagi setakat ni dengki kat org ) and benci ( ada sikit sikit , x byk la , xmaw rosak aty sendiri )
buku ni bg jalan selesai mslh yg jadi kat diri manusia zaman skg dengan rujukkan kepada wahyu , risalah yg sesuai dengan fitrah manusia la ni .
selain tu , buku ni pon dia ambik kisah kisah hidup manusia la ni yg boleh jadi contoh kat diri .

sebagai contoh yg menarik aku nk kongsi ,
penulis cakap ,
engat benda yg lepas n benda yg buat hati sendiri sedih n sakit , benda paling boddo n gila
kenapa ??
bagi orang yg waras , benda masa lalu tu , dia takkan peduli dah n xkan persoal benda tu.
dia akan buang jauh jauh ,
sebab benda yg lepas , takkan balik n boleh ubah dah
mcm firman ALLAH :

" terimalah apa yang Aku kurniakan kepadamu dan jadikanlah dirimu dari orang-orang yang bersyukur."
(surah Al-A'raf:144)

jadi , ucapkanlah :
" wahai masa lalu diri aku , tenggelamlah seperti matahari ,
aku takkan teriak bila hang p , 
bahkan aku takkan bazir masa aku untuk termenung engat hang,
hang p la , jangan balik dekat aku ."
sorri , aku guna pure kedah . : )
paham niri la nuh .

soo , amacam , tertarik tak ??
nk taw lebih lebih ,
beli la niri nuh , x mahai pon rm30 ja .
klau nk aku cerita ,
pulus kena byaq lebih lagi la .
haha .
amacam deal tak ??
haha .
rajinkanlah diri baca benda benda ilmu .
banyak manfaat kat diri .
ilmu tu pon mungkin boleh tolong kita kat akhirat nanti .
dari dok baca gosip n benda tak tahuan lain nuh .
nasihat utk diri sendiri n anda lain yg sudi .
peace not war !!

buku ni ajak pembaca dia untuk :

'gembira , bahagia, optimis dan damai dalam hidup sendiri'
'jalanilah hidupmu apa adanya dengan rela dan senang hati'

baby boy pon baca ,
kome xnak baca ??
La Tahzan
by :
DR. 'Aidh bin Abdullah Al-Qarni



No comments:

Post a Comment