✿السلام عليكم✿
✿ just an expressive person who loves to write ✿
✿ sometimes , i write to encourage and give hope, to others ✿

Sunday 26 May 2013

mengejutkan !!







hyep bloggie !!
a few minute ago .
something yg aku xsangka sangka kan .
selepas beberapa lama aku dok follow fb n ytube channel dia .
lepas diperkenalkan MSMY dgn video anak beliau .
malam ni , ALLAH berikan aku nikmat gembira .
dengan detikkan hati dia add aku kat fb .
asa bangga n teruja owkeyy !
aku kagum ngn semangat perjuangan idup dia .
dengan anak anak dia yg comei .

TQ abg lepat coz add n sembang ngn kami .
kami tgu perbualan kita yg selanjutnya .
tu pon klau dia berkesempatan balas balik chat yg aku bls utk 1st chat dia antaq tu .

dia add aku .
tapi dh app ,
baru gatai nk prt sc . :P




1st chat dia antaq pas add aku .
ekceli .
aku tnya dia pasai tempat dia study dlu .
pastu aku padam ,
sb asa malu wlpn kat dia x blh pdam .
wakaka .
tapi best sebab dia da respon utk chat aku tu .
aminah & azali .


sebenarnya ,
aku xtaw papon kisah hidup dia .
sampai la MSMY bg aku video anak abg lepat .
azali n aminah .
lepas tu .
aku korek korek semua hal dia .
sampai aku taw bnda yg penuh .
pastu x lama pastu .
aku cita dekat ibu n abh aku hal abg lepat .
then , mulalah kisah .
abah cakap .
abg lepat junior dia masa dekat pusat latihan belia peretak .
then , abg pun cita la hal abg lepat ni .
dia bek , bagus n cita kisah hidup dia setakat abah aku taw .
then , apapun yg abah cita semua betul mcm kisah abg lepat .
ekceli aku kagum ngn semangat hidup dia yg kuat .
dan sikap jujur dia dlm semua bnda .
semoga hidupmu diberkati Illahi .
dan terus tabah menghadapi jalan dunia yg berliku ini .







KRONOLOGI KES ABG LEPAT ( ISMAIL ARIFFIN ) :-
-Perkahwinan dahulu antara Ismail Arifin (Lepat) dengan Jane Brummit @ Aishah Jane Abdullah mendapat zuriat (seorang anak yang bernama Sunni Sazali yang dilahirkan di Malaysia)
Februari 1996 – Aishah larikan Sunni ke England kali pertama sebelum Lepat membawa anaknya ke Amsterdam dan kemudian pulang ke Pulau Pinang pada bulan Oktober 1996

-Pada 1 April 1997, mahkamah berkenaan mengeluarkan perintah membenarkan Aishah bertemu Sunni setiap pagi Sabtu di pekarangan Balai Polis Lebuh Pantai, Georgetown selepas rumah tangga pasangan itu mengalami keretakan

-5 Julai 1997 – Sunni dilarikan Aishah buat kali kedua semasa dalam Custody Makhamah Syariah Pulau Pinang dengan menyeberangi sempadan di pintu Bukit Kayu Hitam
Kes ini menjadi rumit kerana keluarga Jane Brummit berjaya mendapatkan perintah Mahkamah Crown di Winchester pada Ogos 1997 supaya Ismail Ariffin memulangkan semula Sunni. Jane kemudian pergi ke Malaysia bagi mendapatkan hak penjagaan ke atas Sunni daripada Mahkamah Syariah Pulau Pinang. Kes penjagaan anak itu ditangguh pada bulan Jun 1997.

-Pada laporan akhbar 18 Mac 2010 (berita Harian), melalui kenyataan Ketua Polis Negara pada masa itu polis tidak pernah menutup kertas siasatan kes bekas isteri pelukis potret, Ismail Ariffin atau Lepat, Aishah Jane Brummit yang melarikan anak mereka, Sunni, ke England, 13 tahun lalu
Tiga belas tahun lalu, Aishah melarikan anak hasil perkongsian hidup dengan Lepat, 42, selepas pertemuan dengan anaknya atas perintah Hakim Mahkamah Syariah Pulau Pinang, Othman Ibrahim.
Pada 1 April 1997, mahkamah itu mengeluarkan perintah membenarkan Aishah bertemu Sunni, setiap Sabtu di pekarangan Balai Polis Lebuh Pantai, Georgetown. Namun, Aishah mengambil kesempatan itu untuk melarikan Sunni ke England menerusi sempadan negara di Bukit Kayu Hitam.

-Ketika itu, polis menjalankan siasatan kes berkenaan mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan, iaitu culik daripada penjagaan yang sah dan jika sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga tujuh tahun.











that all !!
assalammualaikum !!

No comments:

Post a Comment