✿السلام عليكم✿
✿ just an expressive person who loves to write ✿
✿ sometimes , i write to encourage and give hope, to others ✿

Tuesday, 18 September 2012

ngeri dan tragis .

assalammualaikum .
owk , nk story pasal mimpi semlam .
egt nk diam kan n sembunyi sorang sorang , tp x bole la .
asa x tenang n takot bila teringat balik .
mimpi pasal azab kat neraka .

tapi org dlm mimpi tu bukan diri sendiri .
tapi manusia manusia yg sy kenal .
sy share bukan sebagai ugutan ka apa .
niat sy cuma nk bukak mata hati n segla mata anda semua .
tu ja nah . n xdak nk cari publisiti murahan .
owk , mai nk cerita hal mimpi azab tu .
dlm mimpi tu , depa ni ada yg tgh mkn hati sendiri .
ada yg mkn ulat n kala jengking .
ada yg kerat lidah ni .
ya ALLAH , seyes takot wei .
xpenah mimpi mcm ni .
ada yg sorg ni ,
dia kena minum ayaq pa ntah la .
pastu kuar nanah kot mulut n ulat kot hidung n telinga dia .
semua yg wujud dlm mimpi ni ada depa ckp mcm ni :

"ya ALLAH , aku mohon bg aku balik kat dunia , aku nk minx ampun kat simpulan tu ,
aku nk mengaku slh aku , aku nk bartaubat padaMU "

"apa salah aku , aku x penah wat salah dekat dia , napa hukum aku"

"aku mengaku , fitnah tu aku reka utk jatuh kan dia , aku nk org benci org nama simpulan tu"

astafirullah hal azim , jujur ckp .
masih terngiang ngiang benda tu kat mata n telinga aku .

nak kata diri berdendam ngn depa ni , secara jujurnya xdak pon la .
wlaupun taw apa yg depa ni dok tikam kot belakang . 
fitnah n salah apa yg depa wat .
nk kata sebab badan lemah , pon xtaw la .
asa owk ja wlaupn kesihatan x bapa nk ok kan .
adeh , apa maksud mimpi ni haa ??
apapon , sy doa org org yg wujud dlm mimpi tu ,
dapat hidayah n sempat bertaubat pada ALLAH .
datang lah minx mf n mengakulah slh ampa kat org .
walaupun ampa yg baca ni xdak slh ngn sy .
tapi ampa da slh kat org len kan ??
p la ngaku slh n minx mf .
x jatuh maruah ampa aih .
owk , asa xmaw malu ka , nk terima azab kat neraka ??
muhasabah diri nah .

sy rasa , sy dh abeh jumpa semua yg sy pnh wat slh  n minx mf serta halal kat semua .
harap semua dpt maafkan n halalkan dgn ikhlas .
klau da yg x maafkan nk wat cmna kan .
tapi bg pihak diri dah terlepas .
ampa tgung la klau ampa rasa ampa mampu masuk syurga dgn wat mcm tu k .

owk . 
lagi sekali ,  minx mf utk semua n minx halal ats segalanya .
terima kasih .

assalammualaikum .
^_____^

No comments:

Post a Comment